Kangoeroebiefstuk, tweedegraads brandwonden en cru - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Wendydeliefde - WaarBenJij.nu Kangoeroebiefstuk, tweedegraads brandwonden en cru - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Wendydeliefde - WaarBenJij.nu

Kangoeroebiefstuk, tweedegraads brandwonden en cru

06 Maart 2015 | Australië, Alice Springs

Maandag 2 maart begon bewolkt. Een ideale dag om eens wat plannen vast te leggen voor de komende tijd. In het kantoor van Australian Backpackers in ons hostel troffen we hoogblonde stuiterbal part II a.k.a. Chef Excursie: Laura. Bij haar regelden we, al dan niet met vier dagen vertraging - don't ask - vast hostels in Alice Springs en Cairns en meer info over surfen, raften, snorkelen en het regenwoud in de laatstgenoemde stad.

Oud-collega Jaimy die een maand eerder in Sydney was geweest tipte ons Paddy's Market, een soort Beverwijkse Bazaar in het centrum van de stad. Die bleek dicht en dus deden we een rondje China Town. We kwamen uit bij de Chinese Gardens en Darling Harbour, waar we onder het genot van een goddelijke salade een paar dolenthousiaste Australiërs van middelbare leeftijd tegen het lijf liepen die op weg waren naar het concert van The Eagles, een paar honderd meter verderop. Zijn aten kangoeroe (geen grap), wij hielden het bij een Ceasar Salade.

Een avondje uit was het volgende plan. Voor een kaartje in iMax, de bioscoop met het grootste scherm ter wereld, bleek je een complete ribbenkast in te moeten leveren en dus vergrepen we ons uiteindeljk noodgedwongen aan een paar goedgelukte cocktails - hashtag zwaarlevah. Waar we uiteindelijk de complete bioscoop van hadden kunnen overkopen, maar dat terzijde. Het uitzicht dat we hadden op de skyline van Sydney is a-dem-benemend.

Timing is alles en dus werd eenmaal terug in het hostel het brandalarm nog even uitgebreid getest toen Jut en Jul net in slaap dommelden. Thanks mate.

Het slaaptekort haalden we dinsdag weer in op Palm Beach. Op een bijna uitgestorven strand beleefden we het ultieme vakantiegevoel. Gewaarschuwd door de omgeving smeerden we ons elk kwartier opnieuw in met zonnebrand factor 20, waar we bij Action een shitload van hadden ingeslagen. Dát bleek een grote fout: goedkope troep = eerstegraads brandwonden all over the place. In Aussie heb je Nivea-zonnebrand factor 50 nodig. Minstens.

We sloten de dinsdag in Australia style af met een boottrip naar Basin Island, een plek met loslopende walibi's. * streept af van bucketlist *

Woensdag ging de wekker om 4.40 (!) uur. Blue Mountains it was, een trip die we samen met een stel vrienden van Nicole deden. Buschauffeur slash gids Bruce maakte er een waar feestje van. Die positieve vibe kwam goed van pas bij het beklimmen van de honderden treden door de rotsen. Watskeburt met die hardloopconditie?? We groetten de befaamde Three Sisters al struikelend over onze Aziatische reisgenootjes en eindigden het avontuur bijna met een fuif op het grootste cruiseschip van Sydney met onze nieuwe vrienden uit Montréal. Bíjna. De douche riep net iets harder.

De laatste dag voor vertrek naar the Red Centre was Paddy's gelukkig wel open en konden de gezusters Shopaholic nog even lekker los.

As we speak liggen Jacobs en ik in een hangmat, genietend van een koele 'summer breeze' op de hippie-achtige binnenplaats van ons hostel voor vanavond. Een paar uur geleden heette de purser ons een bloedjeheet (32 graden) welkom in Alice Springs, waar de toer rond de Uluru Rock, midden in de woestijn, morgen zal beginnen. Wij hebben er zin an.

• 06 Maart 2015 - 10:49

Christina:

Wen, het klinkt allemaal geweldig! Super om te lezen!

• 06 Maart 2015 - 22:00

Ineke:

Nou, Wen, je kan er nu al een boek over schrijven geloof ik.
    Komt het er toch nog eens van, dat boek !!
    Geniet er maar lekker van, zo'n vakantie maak je maar 1 keer mee! Knuffel!

• 10 Maart 2015 - 08:44

Lau :

Leuke stukken Wen! Enjoy! En succes met de burns :-o

Xx
    Lau
    (Oeh en tray de kangoeroe, het is echt heerlijk! Evenals struisvogel overigens)

• 10 Maart 2015 - 08:45

Lau: