Cairns, een bijna letterlijk hoogtepunt - Reisverslag uit Īlām, Iran van Wendydeliefde - WaarBenJij.nu Cairns, een bijna letterlijk hoogtepunt - Reisverslag uit Īlām, Iran van Wendydeliefde - WaarBenJij.nu

Cairns, een bijna letterlijk hoogtepunt

Blijf op de hoogte en volg

18 Maart 2015 | Iran, Īlām

Op het vliegveld van Alice Springs was het heel even nog maar de vraag of Cairns überhaupt bereikt zou worden toen de douanemeneer uitgerekend míjn tas eruit pikte voor een nadere inspectie. Pleh! Net toen ik me bedacht dat een water- en brooddieet na een halve week Mac nog niet zo'n slecht plan zou zijn, mocht ik door. Nagelschaartje in je handbagage is dus een kneiterharde no go. Wist ik wel, maar na het intapen van mijn verbrande handen had ik er niet meer aan gedacht het levensgevaarlijke steekwapen terug te stoppen in mijn babyroze Snoopy-toilettas. Stom.

In de bus naar de luchthaven ontmoetten we stuiterbal deel III, deze keer uit Zwitserland, en de Duitse Lisa. De 18-jarige blonde schone bleek ook in het Nomads Hostel te zitten. Het hostel waar je voor een paar euro per nacht meer een koelkast, airco, kingsize tweepersoonsbed én een tv krijgt. It's a hard knock life, dat backpackersbestaan.

De eerste vijf dagen in Cairns raasde er een cycloon over het gebied. Een local wist ons te vertellen dat het er normaal gesproken negen maanden regent, wat resulteert in zo'n zeven (!) meter regenwater per jaar. Het glas is halfvol en dus vermaakten mijn reispartner en ik ons de eerste helft van de week prima, mede mogelijk gemaakt door de gratis shuttlebus naar de stad. We kochten de Night Markets leeg, dronken een slap aftreksel van het populaire jongerendrankje Goon in P. J. O'Brien's, de leukste bar van Cairns, én knuffelden met koala's. Ik herhaal: KOALA'S. Ze bestaan dus echt, beste mensen! Andere noemenswaardige hoogtepunten van de week: raften over de Tully-rivier (een bijna letterijk hoogtepunt met de Australische versie van Christian Grey als gids), kangoeroes voeren in de lokale tropical zoo, ondersteboven junglesurfen en snorkelen in het Great Barrier Reef. Het was weer eens wat anders dan de camping in Medemblik, zullen we maar zeggen. Man o man, wat een prachtreis.

Ten tijde van schrijven vliegt Virgin Australia ons naar Brisbane, waar we het vliegtuig naar Nieuw-Zeeland pakken. In het iets koudere Christchurch wacht vriend Tony ons op. Vooralsnog op de agenda: pinguïns spotten, de gletsjers van Franz Jozef beklimmen en de activiteit waar we al maanden naartoe leven: parachutespringen boven Queenstown. Duimen jullie mee voor mooi weer?

  • 19 Maart 2015 - 16:06

    Margo:

    Hoi

    Ik ga zeker voor je duimen!! groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 3947

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: